Welcome to FVPA ESPORT

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

  • Announcements

    • BAM KingJoey

      Rejoindre un club pro   09/23/2015

      Bonjour, le site est assez intuitif mais pour vous accompagner dans vos démarches voici un bref tutorial pour rejoindre un club pro!  La démarche à suivre: (en partant de l'inscription du départ)

      Allez ici -> http://fvpa.eu/symfony/web/language/fr
      cliquer sur "Inscription"(en haut à droite)





      Renseignez votre profil comme il se doit ! (adresse mail valide entre autre)




      Une fois fait, validez votre inscription en allant dans votre boite mail


      Vous verrez alors ceci:





      Cliquez sur "Mon Club" en haut dans le menu

      Vous tomberez la dessus:





      Cliquez sur "Rejoindre un club"

      On choisit le club qui convient:







      On lit tout, on choisit la durée du contrat et on signe, un manager validera (ou non) le transfert vers son club !

      En espérant que cela vous aura été utile. Bon jeu !  
    • BAM Kingjack

      Module TRADE FVPA EUROPE   09/27/2015

      Amélioration FVPA.EU Bonjour à tous, la plateforme FVPA Europe ne cesse d'évoluer et nous avons l'honneur de vous présenter le premier module , Le "TRADE" plus communément le marché des transferts fini l'utilisation obligatoire du forum pour trouver les joueurs sans clubs dorénavant vous trouverez directement sur le site: ·         Un espace dédié pour que les joueurs puissent renseigner ses postes ainsi qu'une description. ·         Une recherche par Postes ·         Une recherche par Noms ·         Une recherche triée par Communauté/Plateforme Pour les joueurs voulant poster une annonce il vous suffit de:Cliquez sur le bouton "Add New" et remplissez le formulaire suivant. Pour les Joueurs et Managers souhaitant consulter les annonces les champs de recherches sont dynamiques. Une bonne nouvelle n'arrivant jamais seule nous pouvons déjà vous annoncer que la partie "TRADE" pour les CLUBS cherchant à recruter sera le prochain module disponible sous peu. Je vous invite à vous familiariser avec cet outil et n'hésitez pas à remonter tout bugs ou que vous pourriez rencontrer auprès d'un Admin ou directement sur le Forum. Le Staff FVPA.EU
    • ZiPouet

      Politique de la publicité sur FVPA.eu   11/04/2015

      Bonjour à tous, Depuis le mois de juin, quelques fous de différents horizons se sont lancés dans la création d'une nouvelle plateforme technologique pour faire passer le mode Club Pro de FIFA dans une nouvelle ère.
      4 mois plus tard elle voit le jour et nous continuons le développement quotidiennement avec des nouveautés constantes. Le cahier de développement est déjà rempli jusqu'à avril  Tout cela est bénévole et entièrement à nos frais, que ce soit le TS, la création, l'hébergement, etc...  Nous avons des projets pour la plateforme, mais notre objectif est avant tout de pérenniser l'activité. La publicité va nous aider à réduire les frais, probablement pas les supprimer.
      Si nous y parvenons et dégageons de l'argent via ce biais, nous le réinvestirons pour les clubs et les joueurs. C'est pourquoi vous avez dû voir apparaître de la publicité et un message pour les gens qui possèdent AdBlock.
      Nous informons les utilisateurs de bloqueurs de pubs qu'en désactivant cette option pour entrer sur le site, ils ne seront pas pris d'assaut par des pop up intempestifs et autre format publicitaire qui nuisent à l'expérience d'utilisation, comme c'est le cas notamment sur les site de streaming. Notre volonté reste de limiter l'argent que nous sortons de notre poche sans avoir à en réclamer.

      Nous tenions à ce que vous puissiez comprendre les raisons qui ont motivé cette décision, et nous sommes convaincus que vous comprendrez son bien-fondé. Merci à tous pour votre motivation qui fait de la FVPA France un bel exemple de réussite communautaire, toute plateforme confondue
    • MarkoRonaldo7

      TUTORIAL - How to join a club   12/27/2015

      Hi guys, the website is simple but here is a tutorial explaining how to join a club for those who may have some issues   STEP 1: Create your account Go on the Home page www.fvpa.eu then click on REGISTER ( top right hand corner of the page)   The following page appears Fill the blank fields (PSN , platform, community) . Don't hurry, it's not a race, fill it carefully Once it's done, don't forget to check a last time before submiting. After clicking on SUBMIT a confirmation email will be sent to you. Go to your inbox ( be careful the email might be in your spams section, check it) and click on link: Your account is now activated !   STEP 2 : Join a club Log in then click on MY CLUB (top of the page) The following page appears   You have two options here: If you are the founding member, click on CREATE A CLUB.  on the next page , write your club's name, put on your logo, choose your platform (PC / PS4 / XBOX) your community ( UK / France / Germany, etc...)   If your club has already been created, click on JOIN A CLUB   You will go to this page Here is a list with all the clubs on the website. Write the name of your club in the search bar. When you find it, click on green button  " SIGN WITH XXXX". This opens you the contract page : just select the amount of matches you want to sign and click on SIGN At this point, your job is done. Your manager will receive a notification that you want to join the club and will accept you ( .. or not  )   Hope it helped you, thanks for reading.    
    • MarkoRonaldo7

      TUTORIAL - The Organizer: how to contact your rival and schedule games   02/29/2016

      Hi guys, in this tutorial, I will explain you  with some screenshots how to use the Organizer, our tool to contact and schedule competition games   Step1: Starting from the "MyClub" Homepage   On this page, you will find your active competitions on the bottom right of the page. To schedule games, just click on the "Team Agenda" tab as you can see on the screen   Step2: Team Agenda Page You are now on this page.  Click on the "Agenda tab"  and your next game list will appear.  Spot the game you want to schedule and click on the blue button "Organizer"   Step3: The Organizer   This page is the official tool to schedule games and it is the only evidence we will take in consideration in case of complaints. So let's see how to use it. On the left part of the page, you have the day and time proposal. On the right, you have a chatbox where you can discuss with the opponent Manager     Here you can see how I use it to schedule my FCWC 1st round game   Here is the result once you made a proposal and clicked on "add date" and "post"   Now you just have to wait your opponent anwser . He will receive a notification (the bell alongside your gamertag on the top right of the page) If he accepts your proposal, the programmation of the game will appear on the Team Agenda page. NB: Although you will be warned, make sure you often go back to the organizer to check if your opponent made a counter proposal   I hope this short tutorial helped you    Marko, FVPA Staff        

MarkoRonaldo7

Staff FVPA Esport
  • Content count

    47
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

22 Excellent

6 Followers

About MarkoRonaldo7

  1. Using the Organizer to schedule your games is mandatory. This is the only thing admins will check in case of complaints. You must use it to make date proposals to your opponent. Here is a simple tutorial with pictures for those who don't understand how to use it: http://fvpa-esport.com/board/index.php?/announcement/7-tutorial-the-organizer-how-to-contact-your-rival-and-schedule-games/
  2. Using the Organizer to schedule your games is mandatory. This is the only thing admins will check in case of complaints. You must use it to make date proposals to your opponent. Here is a simple tutorial with pictures for those who don't understand how to use it: http://fvpa-esport.com/board/index.php?/announcement/7-tutorial-the-organizer-how-to-contact-your-rival-and-schedule-games/
  3. EUROPEAN CUPS REGULATION https://docs.google.com/document/d/1uZbnUE09kP-tSjKvC6XfPx7O4hMvy2YhuVo-z_QvsAc/edit?usp=sharing available in English French Portuguese Spanish Italian Turkish Russian
  4. EUROPEAN CUPS REGULATION https://docs.google.com/document/d/1uZbnUE09kP-tSjKvC6XfPx7O4hMvy2YhuVo-z_QvsAc/edit?usp=sharing available in English French Portuguese Spanish Italian Turkish Russian
  5. Update 11: 21/07/2016 New Features National Teams Here they are ! As soon as a National Team is created on the website, the NT Manager will have powerful and dedicated tool to select the players thanks to the list of all the players sorted by criterias such as: Nationality, Position, Username. For all the other aspects, the managment and the tools are similar to those already available for clubs Fun Teams (Pick up Teams) for Fun Cups You can create fun clubs to play fun tounaments. Read more here Squad Creator You won't need to go on websites such as footballuser, 11lineup anymore ! Now you can generate your own squad and share to others. Here is how it works 1) At the top of the page, you will find a new tab "Squad creator" . Click on it 2) Your are now on a page called "Create composition" . You just have to name your lineup, choose a tactic (442, 433, 352 or whatever you want) then pick a jersey ( we have all the FIFA 16 and even EURO 2016 jerseys !!) . On the right side you juste have to fill the blanks with your players name. Once you have finished, click on save 3) Here you have the result. Your squad is now created and you can share to your players by giving the URL link or even share it on social network (twitter, facebook, etc...) Summer Transfer Window Read all the details here Adding to the current features Organizer Before the update, we just had the date of the proposal with no possibility to actually know when this proposal was made. We fixed that and it's now visible by the Organizer's rearrangement . From now it will look like this Date - Club - Proposal Trade module All the Trade adverts dating back more than 1 month will be now automatically removed in order to keep the Trade list always updated. Moreover we added a Trade List History "Last Trade" under the ads Contracts We have reduced the amount of maximum games down to 20 because we've found that signing for 40 games was irrelevant and confusing. In addition we have made visible both signing and end's date of a contract Availabilities Indicating to your teamates if you are available to play today is simpler than ever ! No need to go to your club's page anymore. Wherever your are on the website you can find a blue box at the bottom right corner asking you "Are you available today" click on it and indicate if you will be present tonight or not As you can see here, I'm available to play tonight and the blue box become green Your manager know that you will be there tonight Redesigning The Village The club's list is now sorted by community and alphabetically to make it even more ergonomic Calendar shape for CL format Before the update, all the games were dispatched daymatch by daymatch but in a row with no Groups distinction. It was difficult to watch and ugly, so we fixed that by aerating the calendar display and tiding it up group per group. Here is an example Register page text Preivously, on the register page, it was adviced not to mention his Team Tag on the Username field. The fact is since you can now change your username, this mention does not even need to be here, so we removed it Club Founder now visible To make the roles and positions within a club the clearest possible, we've added a new Founder logo Total views for a news now added You can now see how many times a news has been viewed/read Bugs Fixed Username History now visible Skype ID now visible on profile page On the complaint page, a team appeared twice on the penalty field instead of having team 1 & team 2, we fixed it Administration Possibility to kick players from a squad by going to Admin panel > club managment When creating a cup , the club list is now sorted alphabetically to make the picking easier That's all for the 11th update, we hope you will like these improvements. As always feel free to give us your feedbacks and ideas !
  6. Bonjour à tous, Vous vous souvenez sans doute du franc succès et l'engouement autour de l'ONC multiplex L1 mi Février, et ce malgré le fait qu'EA n'ait pas été à la hauteur. Un tel évenement sera certainement reproduit , les organisateurs se penchent sur un nouveau créneau horaire, ce qui n'est pas évident pour des raisons techniques. Poussons la reflexion plus loin: les équipes sont deja en place, alors pourquoi ne pas étendre ce format sur la durée d'une saison et sous forme de Ligue ? ( AVEC DES EQUIPES EN PLUS NATURELLEMENT) Celle ci se jouerait le Vendredi soir, avec les présents, pour bien décompresser de la semaine de compétition écoulée Avant d'officialiser tout ca, d'entrer dans les détails de règlement, de planning, donnez nous simplement votre avis via ce sondage et n'hesitez pas à répondre à la suite de ce message pour donner votre ressenti LIEN DU SONDAGE http://goo.gl/forms/Aed6Gxx0d7
  7. Update 9: 01/03/2016 Major updates: The "Champions League" tournament format system (Group stage + KO rounds) is now available. We are now able to organise this kind of competition Managers are now able to remove a player from the club . The player will be removed from the squad when his contract comes to an end and even if he has chosen the automatic renewal. Here is a brief example If you change your mind, you can cancel the process and keep your player Player profile page is now more detailed. In the settings you can now put several informations about your Bio or social networks such as your Skype ID, twitter, Facebook etc.. Each player has now the possibility to change his Username. This option is limited to only one change per season (NB: the length of a season depends on your community and platform). Former usernames will be visible by everyone on the player's profile page Players and clubs achievements are now visible on the "Palmares" tab of your club's homepage Minor updates We redesigned the competitions table rankings to make it more comfortable to watch, avoiding to scroll too much to display the standingsIn Team Agenda, the competitions names are now mentioned alongside the games rather than having either "championship" or "cup" like before A Bug in User Management which impacted other club has been fixedA bug in the Competition Management calendar involving shiftdays has been fixedA bug involving Penalty that add points to a club rather than deduct it has been fixedIf your contract request has been cancelled by a club, you can now propose another contract to this club We appreciate your feedbacks, it helps us to improve the website in order to offer you a high quality service. Continue like that
  8. Dears Managers, As you have noticed, we could not play the Super Sunday #2 due to EA servers problems. This led me to postpone the Cup. Once again I would like to apologize for this but remember the circumstances are beyond our control. I have listened to all of you in order to pick a new date and here is the final decision 1st round: Monday February 29 2nd round: Tuesday March 1 Quarter final : Wednesday March 2 Semi Final: Thursday March 3 FINAL : Monday March 7 (or Thursday just after the semis if the finalists agree) I am aware that some won't approve this schedule, especially because of the fact that you are all playing domestic league BUT remember it is only a SINGLE game per round, so I think everybody will be able to plan 1 more match in addition of his national league games NB: The days are imposed, set and stated but regarding the time your a free to find an agreement with the opponent Manager to set the game's time If you have further questions, I am available on the skype chat group Best regards Marko, FVPAeu Staff
  9. Did you like the 1st edition in early January ? Let’s get ready for the 2nd one . Since we have postponed the start of the FVPA Club World Cup (FCWC) to March 1 , it will be the occasion for some new teams to discover tournaments system on our website . Like the 1st edition , it will be a Cup during a single night. This time registrations are open up to 32 teams . if the 32 slots are not fullfiled then only 16 teams will compete like in the first edition With regards to the date, schedule, we are aware that because of domestic competitions (championships , cups) it will be hard to organise it during a week , so our idea is to do it on Sunday, February 21 You will find more informations about the process and rules on the registration page http://www.fvpa.eu/competition/85 You can also contact marko__jovanovic on skype if you have other questions
  10. English version Update 8 - 29/12/2015 Hi guys, here we are with an other update adding new things and correcting some bugs Major updates We redesigned the home page of each community to make it the clearest possible. That is why you will now find 2 new tabs : NEWS and STREAMING News: In this page, all the news of your community will be gather so that you don"t miss anything Streaming: here you can watch all the club's Live streams in the same page. You'll just have to pick the stream you want to watch, pretty cool huh ? (NB: to appear on this page, you have to fill your stream ID like twitch for instance in your club settings) We also redefined the Competition page: Before the update, all the competitions where listed no matter if they were finished or not. Henceforth they are ranked and you will find competition IN PROGRESS and FINISHED just by clicking on the desired tab Man of the Match new system: Previously, the MOTM was only chosed by the manager in the match report . We wanted to make this process more interactive and involving all the players who participated. That is why henceforth, the players who have played a game will be able to rate their teamates performance. The player with the best mark will be elected MOTM Awesome, right ? Other minor updates: Possibility to cancel the negociations requestThe bug involving the approval of a new contract if the amount of matches of this one is inferior to the old one is now fixedThe bug regarding the password change on website that does not change it for the forum too is now fixed -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Version Française Update 8 : 29/12/2015 Voici le contenu de la MAJ #8 qui apporte quelques nouveautés et corrige quelques bugs existants: MAJ principales Ré-agencement de la page d'acceuil des communuautés Dans un soucis de clarté et de visibilité, nous avons procédé à un léger relooking. C'est pourquoi vous remarquerez la présence de 2 nouveaux onglets: NEWS et STREAMING News: dans cet onglet seront rassemblées toutes les news propres à votre plateforme et votre communuauté. Ainsi vous ne raterez rien de ce qui passe sur FVPA Streaming: à cet endroit, tous les streams des clubs seront répertoriés, sous forme de mosaïque. Vous n'avez plus qu'à choisir quel stream regarder, plutôt cool hein ? (NB: pour apparaitre sur cette page, vous devez renseigner les idenifiants streaming , twitch par exemple, dans les parametres de votre club) Ajout de la fonctionalité "compétition terminée" Toujours dans un soucis de clarté, nous avons modifié l'aspect de la page "Compétition" . Auparavant, toutes les compétitions étaient affichées, sans faire le distingo entre celles terminées et celles en cours. Désormais nous avons séparé l'affichage entre compétition EN COURS et TERMINEES. A vous de cliquer sur l'onglet désiré Nouveau système pour désigner l'Homme du Match Auparavant, seuls les managers choisissaient l'Homme du match au moment de remplir la feuille de match. Nous voulions rendre cet aspect beaucoup plus interactif en impliquant les joueurs ayant pris part au match . C'est pourquoi désormais, tout joueur ayant joué un match pourra évaluer la performance de ses coéquipiers en donnant une note allant de 1 à 5 . Le joueur obtenant la meilleur moyenne sera élu Homme du match Sensationnel, n'est ce pas ? Les autres MAJ mineures Possibilité d'annuler une demande de négociationCorrection du bug d'acceptation des contrats inférieur au précédent en cas de renégociationCorrection des bugs de changement de mot de passe qui n'affectaient pas le forum
  11. Voici la liste des Capitaines de région Aquitaine Midi Pyrénées: Oz_Italia_57Centre Loire: Xx_WalidxXGrand Est: Get-BuzNord Pas de Calais Picardie: GrostotorNord Ouest: MadrilanoPACA Corse: u-corsu99 + beuaaaargParis IDF 1: MarkoParis IDF 2 : DeanKalRhône Alpes Auvergne: Firmino + Flyzz
  12. Aucun d'entre vous ne souhaite être le capitaine ? Il n'y a pas de postulant pour le moment , le poste est toujours à pourvoir
  13. PSN: MarkoRonaldo7 Skype ID: marko__jovanovic Age: 24 Club actuel et précédents: French Superfly Experience en tant que GM ? Si oui, détaillez: French Superfly depuis début FIFA15
  14. Bonjour chers membres Suite au sondage, nous sommes en mesure de vous proposer ce fameux tournoi des régions Toutefois, il n'y aura pas 13 équipes representant les 13 régions Française , la faute à des régions sous réprésentées, nous avons apporter quelques modifs Principal général Avant toute chose, j'aimerais vous donner le ton de ce tournoi: Certes il y a l 'aspect compétition mais celui-ci a été pensé pour brasser la communauté, faire jouer des joueurs de différents clubs sous un point commun, la région, afin de rapprocher les gens. J'attends de tout le monde tenue et respect, vous n'êtes pas dans vos clubs, vous ne jouez pas vos vie, un peu de recul Il s'agira d'un mini championnat avec les 9 équipes suivantes: Nord Pas de Calais Picardie (+ Joueurs Belges)Grand Est ( Alsace Lorraine, Champagne Ardenne Bourgogne Franche Comté + Joueurs Belges et/ou Suisses)Rhône Alpes Auvergne (+ Joueurs Suisses)Loire ( Centre Val de Loire Pays de la Loire)Nord Ouest ( Bretagne Normandie)Atlantique Midi Pyrénées ( Aquitaine Poitou Charentes / Languedoc Roussillon / Midi Pyrénées )PACA CorseParis IDF 1Paris IDF 2 Planning Il aura lieu la semaine du 7 au 17 Décembre , 3 jours par semaine, les 16 journées sont à jouer dans l ordre J/ J+1 (pas de retour d'un coup) avec comme plage horaire Mardi 8 Décembre: J1 22h / J2 22h30 / J3 23hMercredi 9 Décembre J4 22h / J5 22h30 / J6 23hJeudi 10 Décembre J7 22h / J8 22h30 / J9 23hMardi 15 Décembre J10 22h / J11 22h30 / J12 23hMercredi 16 Décembre J13 22h / J14 22h30Jeudi 17 Décembre J15 22h / J16 22h30 Coté reglement, ce tournoi est régi par le reglement général PS4. Néanmoins certaines règles vont s'appliquer specifiquement à ce tournoi Nombre minimum de joueurs par équipes: 7Nombre maximum de joueurs issus du même club FVPA: 3Chaque joueur devra avoir un profil FVPA.eu valide. Les sanctions de la saison1 s'appliquent également à ce tournoi, un joueur suspendu ne peut y prendre part, idem pour les GM qui ont subit une dissolution, ceux ci ne pourront pas briguer les postes de CapitaineUn capitaine de région qui aurait du mal à composer son équipe pourra faire appel a des jokers issus d autres régions en PASSANT OBLIGATOIREMENT PAR UN ADMINnombre de joker max par équipe : 3 Concernant les candidatures Capitaine et Joueurs, des topics ont été ouverts pour chaque région, le staff nommera les capitaines d'ici le 1er Décembre Le Règlement peut être élargi d'ici le début du tournoi .