Welcome to FVPA ESPORT

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

  • Announcements

    • BAM KingJoey

      Rejoindre un club pro   09/23/2015

      Bonjour, le site est assez intuitif mais pour vous accompagner dans vos démarches voici un bref tutorial pour rejoindre un club pro!  La démarche à suivre: (en partant de l'inscription du départ)

      Allez ici -> http://fvpa.eu/symfony/web/language/fr
      cliquer sur "Inscription"(en haut à droite)





      Renseignez votre profil comme il se doit ! (adresse mail valide entre autre)




      Une fois fait, validez votre inscription en allant dans votre boite mail


      Vous verrez alors ceci:





      Cliquez sur "Mon Club" en haut dans le menu

      Vous tomberez la dessus:





      Cliquez sur "Rejoindre un club"

      On choisit le club qui convient:







      On lit tout, on choisit la durée du contrat et on signe, un manager validera (ou non) le transfert vers son club !

      En espérant que cela vous aura été utile. Bon jeu !  
    • BAM Kingjack

      Module TRADE FVPA EUROPE   09/27/2015

      Amélioration FVPA.EU Bonjour à tous, la plateforme FVPA Europe ne cesse d'évoluer et nous avons l'honneur de vous présenter le premier module , Le "TRADE" plus communément le marché des transferts fini l'utilisation obligatoire du forum pour trouver les joueurs sans clubs dorénavant vous trouverez directement sur le site: ·         Un espace dédié pour que les joueurs puissent renseigner ses postes ainsi qu'une description. ·         Une recherche par Postes ·         Une recherche par Noms ·         Une recherche triée par Communauté/Plateforme Pour les joueurs voulant poster une annonce il vous suffit de:Cliquez sur le bouton "Add New" et remplissez le formulaire suivant. Pour les Joueurs et Managers souhaitant consulter les annonces les champs de recherches sont dynamiques. Une bonne nouvelle n'arrivant jamais seule nous pouvons déjà vous annoncer que la partie "TRADE" pour les CLUBS cherchant à recruter sera le prochain module disponible sous peu. Je vous invite à vous familiariser avec cet outil et n'hésitez pas à remonter tout bugs ou que vous pourriez rencontrer auprès d'un Admin ou directement sur le Forum. Le Staff FVPA.EU
    • ZiPouet

      Politique de la publicité sur FVPA.eu   11/04/2015

      Bonjour à tous, Depuis le mois de juin, quelques fous de différents horizons se sont lancés dans la création d'une nouvelle plateforme technologique pour faire passer le mode Club Pro de FIFA dans une nouvelle ère.
      4 mois plus tard elle voit le jour et nous continuons le développement quotidiennement avec des nouveautés constantes. Le cahier de développement est déjà rempli jusqu'à avril  Tout cela est bénévole et entièrement à nos frais, que ce soit le TS, la création, l'hébergement, etc...  Nous avons des projets pour la plateforme, mais notre objectif est avant tout de pérenniser l'activité. La publicité va nous aider à réduire les frais, probablement pas les supprimer.
      Si nous y parvenons et dégageons de l'argent via ce biais, nous le réinvestirons pour les clubs et les joueurs. C'est pourquoi vous avez dû voir apparaître de la publicité et un message pour les gens qui possèdent AdBlock.
      Nous informons les utilisateurs de bloqueurs de pubs qu'en désactivant cette option pour entrer sur le site, ils ne seront pas pris d'assaut par des pop up intempestifs et autre format publicitaire qui nuisent à l'expérience d'utilisation, comme c'est le cas notamment sur les site de streaming. Notre volonté reste de limiter l'argent que nous sortons de notre poche sans avoir à en réclamer.

      Nous tenions à ce que vous puissiez comprendre les raisons qui ont motivé cette décision, et nous sommes convaincus que vous comprendrez son bien-fondé. Merci à tous pour votre motivation qui fait de la FVPA France un bel exemple de réussite communautaire, toute plateforme confondue
    • MarkoRonaldo7

      TUTORIAL - How to join a club   12/27/2015

      Hi guys, the website is simple but here is a tutorial explaining how to join a club for those who may have some issues   STEP 1: Create your account Go on the Home page www.fvpa.eu then click on REGISTER ( top right hand corner of the page)   The following page appears Fill the blank fields (PSN , platform, community) . Don't hurry, it's not a race, fill it carefully Once it's done, don't forget to check a last time before submiting. After clicking on SUBMIT a confirmation email will be sent to you. Go to your inbox ( be careful the email might be in your spams section, check it) and click on link: Your account is now activated !   STEP 2 : Join a club Log in then click on MY CLUB (top of the page) The following page appears   You have two options here: If you are the founding member, click on CREATE A CLUB.  on the next page , write your club's name, put on your logo, choose your platform (PC / PS4 / XBOX) your community ( UK / France / Germany, etc...)   If your club has already been created, click on JOIN A CLUB   You will go to this page Here is a list with all the clubs on the website. Write the name of your club in the search bar. When you find it, click on green button  " SIGN WITH XXXX". This opens you the contract page : just select the amount of matches you want to sign and click on SIGN At this point, your job is done. Your manager will receive a notification that you want to join the club and will accept you ( .. or not  )   Hope it helped you, thanks for reading.    
    • MarkoRonaldo7

      TUTORIAL - The Organizer: how to contact your rival and schedule games   02/29/2016

      Hi guys, in this tutorial, I will explain you  with some screenshots how to use the Organizer, our tool to contact and schedule competition games   Step1: Starting from the "MyClub" Homepage   On this page, you will find your active competitions on the bottom right of the page. To schedule games, just click on the "Team Agenda" tab as you can see on the screen   Step2: Team Agenda Page You are now on this page.  Click on the "Agenda tab"  and your next game list will appear.  Spot the game you want to schedule and click on the blue button "Organizer"   Step3: The Organizer   This page is the official tool to schedule games and it is the only evidence we will take in consideration in case of complaints. So let's see how to use it. On the left part of the page, you have the day and time proposal. On the right, you have a chatbox where you can discuss with the opponent Manager     Here you can see how I use it to schedule my FCWC 1st round game   Here is the result once you made a proposal and clicked on "add date" and "post"   Now you just have to wait your opponent anwser . He will receive a notification (the bell alongside your gamertag on the top right of the page) If he accepts your proposal, the programmation of the game will appear on the Team Agenda page. NB: Although you will be warned, make sure you often go back to the organizer to check if your opponent made a counter proposal   I hope this short tutorial helped you    Marko, FVPA Staff        

ZiPouet

Staff FVPA Esport
  • Content count

    952
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

206 Excellent

About ZiPouet

  1. Pas de souci les gars vous inquiétez pas Cela dit je note pour Lucio
  2. Nous sommes en fin d'opus, il est inutile d'empêcher un joueur de quitter le club surtout dans un groupe qui n'est inscrit nulle part. Il reste 4 mois avant le prochain FIFA, la route est longue, tu es libéré.
  3. 4 ans et demi non ça n'est pas rien. 4 ans et demi sans jamais avoir créé le moindre problème et toujours être restés vous-mêmes, droit dans vos bottes, là c'est juste un miracle ! Alors je tiens à saluer votre fair play, un état d'esprit irréprochable tout au long de ces années où vous avez connu tous les niveaux, toutes les histoires, toutes les transformations. Vous allez manquer cruellement à cette ligue et je regrette profondément votre arrêt. Mais je préfère me tourner vers l'avenir, vous relancez une autre équipe sur un jeu que je connais forcément très bien et je vous souhaite de bonnes soirées déconnes, farming et Raid Et puis qui sait, peut-être un jour vous reviendrez car une énième transformation vous fera envie. Là ça voudra dire que j'ai bien fait mon boulot, c'est un bon objectif/challenge ! Au revoir "petit gitan", heureusement il nous en reste un pour vous représenter Une bise bien méritée et au plaisir de se boire un godet IRL !
  4. C'est chose faite.
  5. Suite à la réunion avec le Président, les modifications ont été incluses dans la Structure Administrative.
  6. MAJ du 26/05/2017 Ajout du chapitre 6, charte de comportement. Modifications du chapitre 5 en conséquence.
  7. 1. Cette proposition n'est pas validée et elle ne le sera pas en l'état, vu sa rédaction qui manque cruellement de neutralité. 2. Même si elle l'était, depuis quand pratiquons-nous la sanction rétroactive ? Je maintiens, inquiétant, vivement qu'on en parle.
  8. Dispo cette semaine pour discuter de la charte en détail. Pour le sujet 1, les résultats du vote concernant l'altercation me laissent extrêmement perplexe. Soit on sanctionne les deux, soit pas du tout. Or 2 personnes pensent qu'Antho devrait être l'unique sanctionné dans cette affaire... Manque manifeste d'objectivité, je trouve cela inquiétant. Pour le reste, si le Conseil ne souhaite pas "intervenir sur les réseaux sociaux non officiel"s <--- , nous nous rangeons de son côté et il en sera de même pour les Admins.
  9. FVPA eSport World Cup Start of the competition : JUNE 4 2017 By breaking the below rules you are likely to get a forfeit 0-1, rematch or any other decision that the administrator will see fit in order to make the tournament run properly. COMPETITION SETUP SUMMARY Read all details HERE. COMPETITION SPECIFICS Teams should have their final roster ready by June 3, BEFORE the start of the competition. When competition starts, the rosters are blocked and no more change are possible or authorized. Roster should be as followed: 23 players + 2 managers (if both managers are not playing) 23 players + 1 manager (if one of the 2 managers is playing) 23 players (if both managers play) If your opponent is late (more than 15 minutes without having tried to send invitation or launch a match), you have 2 options: accept the situation, play the match, but then do not request a rematch nore a forfeit. OR create a complaint for the first match, and play the second match. As stated in the details tab, you must start the game with a minimum of 8 players. When facing an opponent, it's forbidden to make your defensive line disconnect on purpose. GROUP STAGE Each fixture will see points awarded: Win = 3 points Draw = 1 point Loss = 0 point In case of a similar amount of points at the end of the Group Stage, here is the order of qualification for the clubs: Goal difference Scored goals Direct comparison GROUP STAGE 2 opponents to play with HOME/AWAY matches per week: Sunday - 1 Home/Away opponent = 2 matches Wednesday - 1 Home/Away opponent = 2 matches Specific "South American rule", check below the "Default Days" Section from MATCH ORGANISATION ! Decide of the time with your opponent using the Organizer. Default time is 15h GMT-6 / 21h GMT / 23h GMT+2 (in case Managers could not agree). FINAL STAGE 1 opponents to play with HOME/AWAY matches per week: Sunday - 1 Home/Away opponent = 2 matches Decide of the time with your opponent using the Organizer. Default time is 15h GMT-6 / 21h GMT / 23h GMT+2 (in case Managers could not agree). Final & 3rd place matches: in ONE single match if the timezone is similar. in TWO matches if the timezone differs too much and potential latency might occur. In case of a perfect null (same HOME/AWAY results): A golden goal match has to be played. The result has to be added to the second match of the encounter by adding the +1 goal. If there's no goal during the Golden Goal match: A FVPA-eSport shootout will occur: Scoring works as traditional soccer, with 5 players for each team. The team who got the kick off is the one to start, except if both managers agreed differently. A player starts from midfield against the GK ONLY. Nobody should interfere or the duel has to be restarted, so ANY is allowed! Once inside the GK area, a Player can't exit, otherwise it's a GK win. The GK must stay in his area, otherwise it's a Player win. (Except if he starts an animation inside the area and ends outside) If the GK touches the ball and it does not enter the goal, then it's a GK win. The Player has ONLY ONE shoot available, even in case of a post, otherwise it's a GK win. If the GK creates a penalty, it's a Player win. FIXTURE & MATCH ORGANISATION FIXTURE ARRANGEMENT All fixtures will be given a "start" and "end" date where each round must be played. It is YOUR RESPONSIBILITY to complete fixture(s) within this allotted time; failure to do so will see the result go unrecorded.If it’s a Home and Away, both legs are to be played on the same match day, i.e. both played one after the other. MATCH ORGANISATION In your Club on FVPA Esport, you will find the “Team Agenda”: Go inside and select the “Agenda” tab. The “Organizer” will help you to set up your appointment with your opponent directly through the platform. It is mandatory that you use this tool to organize your matches. If there’s a complaint, admins will only have a look at the “Organizer”, using both the proposals and discussions inside. Reporting your matches’ scores and roster on the system is mandatory within 24 hours. Why do we have a Default Day and Time?This is to ensure that matches are completed properly which allows the competition to continue normally for everyone. Default Days: SUNDAY Days can be changed if both managers agree. However this must be BEFORE SUNDAY NOT after. In the case of not having mutual agreement, match must be played on the default day and time. In the case of having a mutual agreement, it prevails. Default is only to be used if Managers could not agree! If teams agreed to play, and one team doesn't turn up within 15 minutes after the agreed match time, it can receive a default 1-0 loss or a rematch. Default Time 21:00 GMT (Greenwich Mean Time): The time can be changed only if both teams agree, otherwise the default time 15h GMT-6 / 21h GMT / 23h GMT+2 will be set. MATCH RULES GENERIC You have a 15 minutes grace period to turn up to the match. All players must be registered in the club roster on FVPA eSport and their FVPA eSport Username must be strictly the same as their Origin ID. Each player can change his FVPA-eSport Username once per season (check here to know more about the seasons timing) via his profile. Contact an admin BEFORE a match if something is problematic for your time, NOT AFTER! Home Team must Invite the Away team in regards to the tournament calendar on the site. In case of a null after both home and away matches, a team with more away goals is a winner. All formations are allowed Using "Any" is forbidden Blocking a goalkeeper during drop kicks, corners, free kicks is forbidden. Blocking a free kick taker in order to waste time is forbidden. A player who is sent off (red card) is no longer able to play the next match, whatever one it is. At the start of the match, you must throw the ball out. The opponent should give it back. This is to prevent specific FIFA 17 issues. CHEAT SAFETY Hacked Pros are forbidden (more than 24 used skill points is also considered cheating) , any team found guilty could be removed from the tournament, and the guilty player may face greater sanctions (temporary or permanent ban). Modifying the game in any way is forbidden (mods, additional shoes, stadium, etc...). CONNECTION ISSUES Each Team will have 3 attempts to start the game using club invite Home teams are to invite the Away team If a disconnection occurs within the first 5 minutes "Game time", RESTART THE MATCH (Any goal scored during the 5 minutes should count, even if teams disconnect) REPORTING ISSUES & COMPLAINTS REPORTING ISSUES We DO NOT CONDEMN any form of abuse and by organizing this competition ONLY, we do not monitor people's behavior, their conduct and have no control OR responsibility from what they say or do. IF THERE IS AN ISSUE WITH WHAT THE USER(S) HAVE DONE OR SAID, PLEASE REPORT VIA THE REPORT SYSTEM OR EQUIVALENT ORIGIN SYSTEM COMPLAINTS For disputes related to incorrect results or any other area not covered by those recorded above: They must all be submitted via the complaint system on the site within 24 hours and Video evidence is required in all cases where a dispute is raised. Failure to provide sufficient evidence of the dispute may see both teams removed from the competition. IT IS YOU AND YOUR TEAMS RESPONSIBILITY TO PROVE THE RESULT - PLEASE KEEP THE COMPETITION FAIR AND HONEST
  10. Nous ferons le nécessaire si des preuves sont apportées. Il y a effectivement une limite à tout, règlement ou pas règlement.
  11. AdminPS4@FVPA-eSport.com
  12. Sujet inutile, les admins n'ont pas besoin de ces éléments pour prendre une décision.
  13. Let's stick on the same topic or it becomes messy http://fvpa-esport.com/board/index.php?/topic/3575-requested-national-team-clarification/
  14. Done.
  15. Ah oui j'ai oublié d'ajouter ce passage. Toute la refonte du chapitre 6 m'a filé mal au crâne " Il reste possible pour les capitaines de tomber d'accord sur d'autres créneaux. " Ajouté !